Sunday, November 7, 2010

~dalaM hati ada haRapaN~


aku hanya ingin menjadi orang yang baik..
melakukan kebaikan supaya orang lain
juga
mendapat manfaat...
jika aku tidak mampu,
janganlah kiranya aku berbuat kejahatan..
atau kejahatan dalam kebaikan..
biarlah aku diam,
andai aku belum bersedia...

kini aku lemah.
namun tak pula aku ingin lemah selama-lamanya...
aku harap aku kan kuat..
dan
aku mohon sangat2
biar aku menjadi kuat
untuk
berbuat kebaikan...

dengan itu aku berusaha..

dan ENGKAU saja tempat aku mengadu...
kerana KAU teman yang setia
YA RABBI...

oleh itu, redhailah aku...



dan Tuhan kamu berfirman: "Berdoalah kamu kepadaKu nescaya Aku perkenankan doa permohonan kamu. Sesungguhnya orang-orang Yang sombong takbur daripada beribadat dan berdoa kepadaku, akan masuk neraka jahannam Dalam keadaan hina"
(al-Mu'min:60)


created by
ai shiNe


š




1 comment:

=p..

;)..