Saturday, February 19, 2011

~bebelan minggu ini~






salam...
alhamdulillah
akhirnya hari ini
sy ad kesemptn untuk membebel kt cni..
he~

first of all
saya suka jer dengar celoteh
cik nurul iman
a.k.a
zuraidah
yg bercerita mengenai dirinya yang telah jatuh cinta pada
somebody
or may be
something..?
ahah..
(^_^)

em..td masa makan
kek
yg sgt2 sedap+memuakkan..heh
bersama rumate,
tiba2 terkeluar jer cerita mengenai loaded..
ahah..
perlu ke isu ni ditimbulkn kt cni..?
yupp


kata orang
saya ni pemboros..
kata saya
yupp i am..genetik mama kot..ha4
kata orang
saya ni x kisah langsung psal duit
kata saya
er..may be..inipun influence family..=D
kata orang
saya ni seorang y loaded
kata saya
ha4..am i???
kata orang
saya ni x biasa hidup susah
kata saya
siapa cakp??
kata orang
saya ni pemalas
kata saya
definitely..;p..segan pulak..ahah
kata orang
.....udah2 lah mencari keburukn saya....
=)
letih pulak nk menjawabnya...huhu

biasa lah..
manusia memang unik..
punya pandangan y berbeza..
tapi tahu x??
manusia sering jer mencari keburukan orang lain..
dan menyalahkan orang lain..

simple jer..
saya tak kata orang lain..
saya sendiri pun sama..
contohnya tadi..
bila orang kata saya ni pemboros
ada ke patut mama yang jadi mangsa..
he~~
minta ampun ma..

actually,
semuanya terpulang pada diri kita
either u want to change or not..
rite??

dan
hidup kita ni perlukan changes
everyday!
kalau semalam kita baik
hari ni kita perlu lakukan yang lebih baik
esok lebih2 lagi...

why?
simple..
hidup kita xkan pernah sunyi dari melakukan
kesalahan
selagi mana kita mempunyai segumpal darah yang bernama hati..
kata orang
manusia ni tak sunyi daripada kesalahan..
yupp definitely..
ingat senang ke nak masuk SYURGA??

walau sebesar manapun amalan soleh
yang kita lakukan..
jangan sesekali fikir
yang kitalah yang betul
kitalah hamba ALLAH y paling bagus..
dan jangan pandang rendah pda org lain
walaupun hakikat luarannya sgt teruk...
that's why kita perlu
sentiasa memperbaiki diri
(^_^)

sebab
mungkin suatu hari nanti
martabat dia pulak akan dingkat oleh ALLAH
berganda2 hebat daripada kita..
who knows???
kn..?


kerana
keampunan Allah tu maha luas!
sebab
Allah kan maha pengampun dan penyayang

oleh itu tidakkah mereka mahu bertaubat kepada Allah dan memohon keampunannya (Sesudah mereka mendengar keterangan-keterangan tentang kepercayaan mereka Yang salah dan balasan seksanya)? padahal Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani. (al-maidah 74)

dan mintalah ampun kepada Tuhan kamu, kemudian kembalilah taat kepadaNya. Sesungguhnya Tuhanku Maha Mengasihani, lagi Maha Pengasih. (hud 90)

diriwayatkan dari utbah al-Ghulam r.a, dia termasuk ahli fasiq. Terkenal kerana suka membuat onar dan minum arak. Pada suatu hari dia masuk ke majlis Hasan Basri dan beliau memberi nasihat.Nasihat yang diberikan amat mengetuk hati hadirin sehingga mereka menangis. Kemudian ada seorang pemuda berdiri, seraya berkata, "Ya Sheikul Mukminin! Adakah Allah menerima taubat orang fasiq/fajir seperti aku ini?"
Lalu Sheikh menjawab, "Benar, Allah akan memerima taubat atas kefasiqan dan kebiadapanmu." Ketika Utbah al-Ghulam mendengar ucapan itu, wajahnya nampak girang, tubuhnya gementar, menjerit dan jatuh pengsan.

(^_^)
betapa luasnya rahmat Allah kan..?
sebnarnya kisah tu panjang lagi..
tapi biasalah..


saya kan extra pemalas..
lagipun...
dah melampau berjela2 entry kali ni..
cukup2lah kan..;D


Ya Allah, Ya Tuhanku
HambaMu merindukan
Rahmat kasih sayangMu
Dan jua keredhaanMu
Dalam hidupku

Meskipun ku ulangi dosa noda
Yang menjanjikan azab sengsara
Namun ku sedari
KeampunanMu tidak bertepi

Ku akui diri ini
Hamba yang mungkir pada janji-janji
Jadikanlah taubat ini yang sejati
PadaMu Ilahi

Ya Allah, ampunkanlah dosa-dosaku
Ya Allah, redhakanlah kehidupanku
Moga terhapus penghijab kalbu
Antara Kau dan aku

Tuhan,
Ku zalimi diri ini
Andai Kau tak ampuni dan rahmati
Alangkah ruginya diri

Tuhan,
Jangan Kau palingkan hati ini
Setelah Kau beri hidayah
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih

Lirik KeredhaanMu - Inteam

Read more: http://www.liriklagumuzik.co.cc/2009/02/lirik-keredhaanmu-inteam.html#ixzz1EOeBHgMX

created by IE






No comments:

Post a Comment

=p..

;)..